dimecres, 24 d’abril del 2013

Desnivell: +/- 1700
Horari: 7 hores
Dificultat: S3

Diumenge, 7 del matí, fa fred, sortim del pàrquing de l'estació d'Err, enfilem cap a Aiguaneix, la neu està una mica dura, però s'avança bé. A la cota 2400, ens desviem a l'esquerra per anar a buscar l'aresta que ens durà al Puigmal de Llo (2801), arribem fins dalt amb esquís, però ens els hem de treure per baixar al coll. Ja tenim el primer fet.
Anem a pel segon. Està a prop el Puigmal Petit de Segre (2810), només s'ha de pujar des del coll estant. Aquí ens acomiadem de'n Jaume que ens deixa, son les 10 del matí.
Amb l'Oriol continuem, posem ganivetes a 2747 i pugem l'aresta que ens duu al cim, una mica gelada la neu arribem dalt al Puigmal de Segre (2843) i ja en tenim tres.

Descendim per la pala SO, som els primers en baixar després de la darrera nevada del dissabte i la neu està al punt, gaudim la baixada a tope, fins l'Estanyola (2626),
 aprofitant que la neu esta bona baixem per la Coma de l'Embut, fins que se suavitza la baixada, cap a 2450 on tornem a posar pells.
Malgrat que la neu esta bona a la part baixa, a mesura que remuntem hem de posar de nou ganivetes, per arribar al quart i darrer el Puigmal (2911). la neu comença a mancar en alguns punts que s'ha d'anar en compte. Les darrers pujades de temperatura ha fos molta neu en els darrers 15 dies.
La baixada la fem per la part Nord, la coma de duu a la Collada d'Err, que observem que hi ha neu continua, ens deixem anar per la vessant oest i anem enllaçant, amb neu dura al començament i més primavera al final, fins enllaçar al camí d'inici.
Arribem al cotxe que son les 2 de la tarda. Ara toca anar dinar que ens ho mereixem,