dissabte, 12 de gener del 2013

Cap d'Any 2013 - Saint Sorlin d'Arves . Savoia

Del 29 de desembre al 5 de gener van anar per les Vall d'Arvan amb els companys de Cegesqui, aquí la seva piulada, una setmana de bon temps, de bona neu i molt bona campanyonia.
Vam ser vora una trentena entre el xalet i 3 apartaments.
La proximitat de les pistes em va fer animar perquè vingués la Xènia i a més també es van afegir altres joves, la qual cosa va ser un punt a favor.
La Xènia, va fer tot tipus d'activitat, esqui alpí, snow  (que es va estrenar), esquí de muntanya, ho va provar tot.
El que vam fer
30-12-12 -  La Basse de Gerbier (2556) . Circular començant per Chalmieu (1559) acabant a Entreaigues (1279). +1000/-1300. 6 hores. Duu aprop de les Aiguilles d'Arves fins la Basse de Gerbier. Itinerari llarg, planer, però molt bonic. baixant pel barranc de le Vallonet que ens dur al poble d'Entreaigues.
31-12-12 - L'Aiguille de la Laisse (2879). +550/-1550. 4h. Aprofitem el remuntadors que ens deixen a cota alta (2600)  i baixem fins el llac de Bramant, d'aquí cap a la dreta anem pujant per un lloms que ens anirem portant cap el cim amb facilitat. la baixada la fem cap el llac Tournant amb una neu magnífica  En aquesta sortida s'apunta la Xènia, el seu ritme és molt bo, però mentre uns continuen cap les Roches de Genepi, la Xènia, la Teresa i jo ens entornem, seguint els llacs cap les pistes i cap al xalet.
01-01-13 - Dia de descans per mi, i per la Xènia iniciació al snow, juntament amb la Neus, la Laia, la Paula i el megamonitor en Xavi que gràcies a la seva paciència van poder provar aquesta modalitat.
Tarda-nit ens fa una nevadeta de 5 com al poble
02-01-13 - Mont Charvin (2207) des de l'Arsellaz (1240). Mirador de les Valls d'Arvan. +/- 1000 4-5h. El dia s'aixeca mig núvol. l'inici per un camí de bosc de troncs caiguts fa que la pujada sigui una mica entretinguda fins sortir-ne a les primeres clarianes que l'ascensió és fa més tranquil·la fins al cim. La baixada,...fantàstica, i la tornada pel bosc, millor del que ens esperaven.
03-01-13 - l'Etendard  (3464) +1200/-2000. 6h. Dia estrella, amb un dia fantàstic. Des del llac de Bramant, anem pujant fins el Glacier de Saint Sorlin i la darrera pala de més de 700 mt on els darrers 50 son uma mica mes drets, on s'arriba a un peti coll i la darrera part caminant fins al cim. I la baixada? Amb una neu divina. Sensacional i llarga baixada que fem per Vallon de Rietour i entrem a les pistes pels xalets de la Balme,

04-01-13 - l'Aiguille de la Laisse baixant cap el Coll de la Croix de Fer (2064) +780/-1780. Tornem a pujar pel mateix lloc que el darrer dia, però baixem direcció nord a buscar el coll, tirem una mica massa a la dreta i quedem una mica penjats però sort trobem una canal que podem baixar bé encara que una mica dreta, ens sortim airosos fins baix el riu, un baix remuntem cap el col de la Croix de Fer, d'allà i per unes pales en neu primavera baixem fins el poble de Saint Sorlin,
En el Col, un "guia" desconegut es va dur per fora pistes fins el poble i ens va dir que les bones pales per baixar estan més a la dreta.

Això s'ha acabat, ara només toca la tornada cap a casa  amb el bon regust que ha quedat de tota aquesta setmana execepcional.

Fotos: Saint Sortlin 2013

Jaume J ha dit...

boníssssssimes panoràmiques tant en aquesta com en l'anterior piulada. En ve neu per gaudir més a la vora, bona setmana!

miscel·lAnna ha dit...

Gràcies Jaume,una que fa el que pot.
A veure sembla que s'animi