dilluns, 1 d’agost del 2011

24 de juny - Bateig de Ferrades - Ferrades de Sorrosal (Broto)

Sense matinar gaire i després d'una nit de revetlla arribem a Broto cap al migdi
En Pep, va proposar d'anar a fer aquesta ferrada, per tal que en familiaritzes tant amb el material, com amb l'activitat. No la vaig trobar gaire dificil, i el recorregut em va agradar molt.
El material no se'n va fer estrany i la progressió va ser àgil.

Deixem el cotxe just a l'entrada del camí que duu a la cascada de Sorrosal i que a més ens deixa a peu de via, l'inici és singular, una escala pont ens ajuda a superar el primer tram i anem guanyant alçada a través de graons de ferro clavilles i escales. Les vaig superant sense problemes.

El segon tram el superem a través de 5 escales ben verticals i algunes llarguetes, que ens ajuden a arribar a l'entrada d'un túnel excava, que s'ha d'anar en compte pel caudal d'aigua qeu hi pot baixart i que ens duu a la part alta de la cascada i a l'entrada de l'engorjat.
El tercer tram, l'engorjat, és el més maco que avança entre grapes i un pont de fusta per canviar de banda del barranc. Sortim a la part part alta, on hi trobem un parell de basses. Seguim camí.
El quart tram després de superar un parell de trams esgraonats  ben verticals, van a parar a un sender mig penjat que ens porta al Balcó de Broto, les vistes són esplèndies tan de la paret de la cascada com del poble de Broto.

El retorn al poble el fem travessant un bosc i seguint un corriol molt ben senyalitzat en marques grogues